fredag den 6. juni 2008

Creative og Netmusik

Som ekspert havde jeg været på forkant og havde i god tid fået gjort MP3 afspilleren klar, rippet CD og downloadet netmusik. Det var dog en travl ekspertuge på netmusikdelen - og forskelligt layout i Mediaplayer drillede lidt.

Et par betragtninger om netmusik, formater osv.

Det er et stort fremskridt at netmusikken nu kan lægges på MP3 afspillere (Dvs. de få der kan håndtere det minus blandt andre markedets største spiller iPod) - det gør netmusikken mere interessant.

Lånetiden er meget kort - men det er en kæmpefordel at man kan høre nye ting når de udkommer - Jeg tror på det generer CD salg. Jeg ved det gør det hos mig... Karenstiden gavner ikke CD salget når det gælder mit indkøb.

Jeg synes at musik hørt på PCen er mere interessant ved streaming end ved download - det er lettere at håndtere og fylder ikke på harddiscen.. Så TDC Play.. Det er en ommer´!

Creative har forresten ikke overbevist mig... Jeg er stadig fan af min gamle iPod... - men jeg vil helt sikkert bruge både netmusikken og andet musik på nettet fremover... Så en Creative er et godt supplement til en iPod - men kun pga. netmusikken...

Og man kan vel ikke skrive om musik uden at komme med en anbefaling??
Bon Iver

1 kommentar:

Sigrid Kjøller sagde ...

Tak for anbefalingen af Justin Vernon!