tirsdag den 24. juni 2008

Google Maps


Vis stort kort

Her boede jeg dengang jeg boede i Dublin. Prøv at trække kortet lidt mod øst, og se fotos fra den fantastisk flotte Sandymount beach, der spiller en hovedrolle i indledningen i James Joyce "Ulysses"...

Erfaringerne med Google Maps er gode. Opgaver og eksempler var fine... Jeg er vild med Beatles kortet og historiens Nykøbing Falster (Linket til Fredericia bibliotek virkede ikke. Jeg synes det er sjovt at Ib Benny Nielsen er en seværdighed i Thisted, det må man huske hvis man kommer på de kanter.

Jeg bruger allerede Google Maps, og det bliver jeg ved med. Måske også i mindre omfang "Mine kort" funktionen... Det er lidt sjovt.

2 kommentarer:

Bente Strand sagde ...

Hej Jan
Jeg tæller stadig knapper vedr Leonard Cohen - det er SÅ synd at en dame er rendt med alle hans penge, men alligevel synes jeg det er dyrt - tænk hvis det regner, og tænk hvis han ikke synger Jazz Police og I'm Your Man. Og First we take Manhattan ...
P.S. Jeg har aldrig været i Dublin. De siger, det regner!

Stine Grabas sagde ...

Det er vist gået lidt stærkt med at skrive dette indlæg... :)